Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

Miloušek

8. 9. 2008 21:14
njn

jedna z mála věcí, (a zrovna ta blbá) která v nás zakořenila někdy v době, kdy vysokou školu měl sotva jeden ze sta. Taky je fakt, že abych se dostal na tu pozici v zaměstnání  kde jsem, musel jsem (jakožto SŠ) několik let prokazovat co ve mně je. Kdežto mamlasa s titulem ing.  na tu pozici přijali rovnou "z ulice" a teprve za slušné prachy v dobrém zaměstnání se zjišťovalo jestli na to má, a zjistilo se že ne.

0 0
možnosti
PT

paveltravnicek

8. 9. 2008 13:42
titul netitul

Vzhledem k tomu, kolik znám lidí s titulem blbců a naopak bez titulu, kteří mají něco v hlavě, tak tituly neuznávám. Ale tak aspoň mají možnost si i ti blbci něčím pohonit ego...

0 0
možnosti
LU

pidla

8. 9. 2008 11:42
Karma

a souhlas. Bohužel ale tituly všeho druhu velmi dobře fungují v lékařských ordinacích a hlavně na úřadech všeho druhu, zde prosím hlavně titul JUDr. ;-DR^

0 0
možnosti
JN

Moravský Slovák

8. 9. 2008 11:02
Asi je to náhoda,

ale zrovna ve vašem kraji jsem se s tím setkal.  Byl jsem v jedné firmě v západních čechách jako vedoucí party montérů, se všemi jsem si tykal a oslovovali jsme se křestním jménem.  Pro některé místní to bylo poněkud nepřehledné a domnívali se, že i oni mi mohou tykat taky vyskytli se mezi nimi i takoví, kteří mě  oslovovali "mladej".   Docela se jejich chování změnilo, když mě jeden z mých podřízených schválně začal vykyt a oslovovat mě "pane inženýre"

0 0
možnosti
JM

Hanimura

8. 9. 2008 10:17
U nas v oboru na to peceme

V tomhle mam stesti. Pracuju jako vyvojar. Titul tu ma kazdy a nikdo o se o tom ani nezmini, neuvadi se nikde pred jmenem a mnohdy me prekvapilo, ze jisty clovek ma potgradual a presto (nebo prave proto) vyslechne nazor duhych bez despektu :) Ja mam vizitku "Software Engineer" i kdyz jsem jen bakalar ;-)

0 0
možnosti
S

SlusnyClovek

8. 9. 2008 10:12
Užívání titulů u nás není větší než jinde

Oslovování pane inženýre, to se říká možné někde ve státní správě. V soukr. firmách ne, neříká se tak ani majiteli či řediteli. Funkcí se ovšem oslovuje - pane řediteli je dosti běžné.

Tituly se říká - lékařům, kteří to v podstatě vyžadují. Sami - někdy oslovují inženýre, jindy jen pane... (míním lidi s titulem). Dále si na tituly potrpí soudci, advokáti apod. Vidím titul na místě např. na notářské zápisu, v oslovování bych se bez něj obejít dokázal. Notáři ovšem nikoli.

Politici apod. - zde se tituly neužívají, kromě docenta a profesora. Pan Knížák, např. opovrhuje magistry (budeme mít magistry kopáčských věd), zřejmě proto, že je sice profesor, pak si z pozice rektora a profesora zařídil u podřízeného doktorské studium. Ovšem titul magistra - tj. absolventa vš studia, to mu stále chybí. Navíc - titul profesor či docent by měl být užíván jen u lidí, kteří na škole učí. Jinak titul ztrácí - musí pracovat na vš či AV, nebo jako takoví odejít do důchodu (pak je profesorem emeritním).

0 0
možnosti
S

SlusnyClovek

8. 9. 2008 10:17
Re: Užívání titulů u nás není větší než jinde

Nevadí mi neužívání titulů. Profesor, docent - to je především funkce vš pedagoga. Pokud opustí úvazek na vš, neměl by titul používat.

U lékařů bych titul bral jako funkci, má to historickou tradici. Oslovují tak i v Americe.  Právě novináři často oslovují lékaře bez titulu.

Víc než titulová mi vadí inflace titulů - tištěných. Tj udělování diplomů podivným způsobem. Nevadil mi ani tak JUDr Kalvoda (kterému za bolševika zamítli žádost na dokt. titul), ale profesor Knížák. Který má titul udělený de iure řádně... Akorát neuměl vystudovat jedinou vysokou školu.

0 0
možnosti
RH

Rudolf Havlík

8. 9. 2008 10:08
Dobrý den,

jsem z Plzně, tak k sobě máme blízko. Minule, ohledně parkování, jsem to ještě spolknul, ale dneska je to už fakt k smíchu. líbí se mi, jak máte pečlivě vyplněno, jakou funkci zastáváte, aby to náhodou někdo nepřehlédnul a v článku proti tomu brojíte, tak trošku směšně. Očekával bych od vás něco zajímavějšího, jako od senátora. Tyhle tendenční články vám ubližují a dělají z vás hlupce před normálními lidmi. Zvažte to. Případně se stavte, poradím vám, jak psát, abyste byl oblíben...když po tom tak toužíte.

0 0
možnosti
JN

Moravský Slovák

8. 9. 2008 10:35
Re: Dobrý den,

R^

0 0
možnosti
JM

Hucul

8. 9. 2008 10:07
To jeste nic neni...

To Nemci! Ti jsou hned "hin", kdyz ma nekdo nejaky titul. Proto jsem taky svoje dve zkratky pouzivala v Nemecku vyhradne tehdy, kdyz mi nekdo nechtel vyhovet z ciste byrokratickeho duvodu. Pro "slecnu diplomovanou inzenyrku a master of sciences" se totiz zasadne dala udelat vyjimka, ale pro pouhou "slecnu" nikdo nehnul prstem.

0 0
možnosti
K

Kassiel

8. 9. 2008 9:57
Když

přijímám hovor od svého osmdesátiletého dědy, ozve se : "ing. Novák - děda... Ahoj Lucko..."

0 0
možnosti
JZ

adviser

8. 9. 2008 9:57
indián, generál a čech

To je staré známá věc:

Indiánští náčelnící jsou pyšní na množství a velikost per ve svých čelenkách, generálové jsou hrdí na množství svých metálů a my češi si potrpíme na tituly a především funkce. Čím cizokrajněji to zní, tím lépe. Moje sbírka vizitek by mohla vyprávět: manager of ...., managing director, sales manager atp. krásně to na vizitce kontrastuje s českým "společnost s ručením omezeným" (omezení jsou podle mě majitelé vizitek) nebo typicky českou adresou firmy typu "Kardašova Řečice".

0 0
možnosti
  • Počet článků 116
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2386x
Lékař.